GOOGLE LLANÇA AMP STORIES, UN NOU FORMAT PER POTENCIAR LA INTERACCIÓ EN MOBILE

Aquest any sembla ser el que més canvis i noves funcions ha portat per a les Pàgines Mòbils Accelerades, AMP de Google ...

14/02/2018

AMP de Google va començar com una forma en què les pàgines, principalment carregades de text, podrien mostrar-se fins a quatre vegades més ràpides en els dispositius mòbils per mitjà del codi obert HTML que el gegant d'internet va desplegar, ara s'ha sumat a la tendència de les Stories, ja que ha ideat una nova forma més visual i interactiva de mostrar els resultats de les històries destacades: ha arribat AMP Stories.


Com seran les noves AMP Stories

No podem negar que estem en una era en què   la comunicació visual guanya terreny   (I visibilitat a la xarxa) i com bé   explica Google   "Alguns temes   s'expliquen millor amb imatges i altre contingut que només amb text ". I és que d'acord a les dades que ens comparteix el gegant de Mountain View, els usuaris busquen i llegeixen informació des dels seus mòbils, però   no interactuen o es fiquen de ple als articles,   pel que és necessari atreure d'una altra manera la seva atenció.

D'acord a la   publicació de Google   al seu bloc per a desenvolupadors, AMP Stories té com a objectiu aconseguir   enganxar als usuaris en les seves recerques d'internet   per mitjà d'un format més enriquit, amb el quin es pugui atreure l'audiència per als editors i per descomptat que aquestes imatges i històries puguin carregar més ràpidament   sense demeritar l'experiència de l'usuari.



La idea general no és tan diferent del format de Stories ja conegut d'Instagram i snapchat. Amb AMP Stories els editors podran crear històries
que incloguin   imatges , vídeos i animacions perquè puguin ser lliscats per la part superior de la pantalla en els seus mòbils.

Un nou format visual per mostrar les notícies en dispositius mòbils

Les AMP Stories també estan construïdes sota la infraestructura del codi HTML de AMP de Google, proporcionant una bona i veloç experiència a l'usuari. D'acord a Google les AMP Stories permetran als editors crear contingut   amb una infraestructura senzilla i ràpida. Per aconseguir-ho, a més de compartir el seu codi obert,   AMP Stories oferirà plantilles de disseny preestablertes però flexibles.



Així que si bé encara no   hi ha una gran quantitat d'eines i plugins   per crear AMP Stories, Google ja ofereix tant   el tutorial   per a la creació com   la documentació   necessària   perquè tots els editors puguin començar a implementar en els seus llocs web.

Google assenyala que   a partir d'avui es podran veure algunes AMP Stories en la recerca de Google, però per provar, es pot buscar els noms dels editors amb els quals ja ha estat treballant en aquest projecte, entre els quals es troben   CNN, Mashable, i The Washington Post, des de l'enllaç   g.co/ampstories   utilitzant el navegador mòbil.

A més Google assegura que les AMP Stories no quedaran només per als resultats de cerca, sinó que   podria expandir-les cap a altres productes   i tot i que encara no ha especificat en quin lloc podrien integrar-se, sens dubte d'aquí a poc temps serà imprescindible comptar amb almenys una AMP Stories per destacar alguna història que vulguem explicar.